A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében távollévők között kötött szerződének minősül az olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak (távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz).
A fenti rendelet értelmében Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.
Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a számlán szereplő címre.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Az általunk forgalmazott alkatrészekre beépítési garanciát vállalunk. Előfordulhatnak olyan esetek, amikor előre nem látható hibák merülnek fel. Előforduló hiba esetén a terméke(ke)t kicseréljük, az árát levásárolhatja illetve visszafizetjük. A beszerelésből adódó munkadíjat nem áll módunkban megtéríteni. Azonban vegyük figyelembe, hogy a bontott alkatrészeknek az ára még mindig csak töredéke az újénak.
A cégünk által forgalmazott alkatrészek rendeltetésszerű használatba vételéhez szakműhely általi beszerelés szükséges, az esetleges panaszok, garanciális problémák kezeléséhez szükség van a szakszerű beszerelésről készült munkalap, számla másolatára! Ezek hiányában nem áll módunkban a felmerülő problémának megfelelő ügymenet elindítása!
Autóalkatrészek esetén győződjön meg, hogy a rendelt alkatrész az Ön autójába megfelelő, mert a beszerelt alkatrész újként eladhatatlanná válik, visszavételére nincsen módunk, kivételt képez ez alól a garanciális meghibásodás. (lásd jótállás). Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
A visszaszállítás költsége minden esetben a megrendelőt terheli.
Fontos tudnia:
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
[Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a tájékoztatóba:]
3. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a vállalkozás jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A vállalkozás köteles a határidőben bejelentett és jogosnak ítélt jótállási igény alapján a hibás terméket kijavítani vagy annak szerződés szerinti árát visszatéríteni.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Panasz kezelés:
Amennyiben - legnagyobb sajnálatunkra – vállalkozásunk által nyújtott szolgáltatással elégedetlen, abban az esetben panaszával a számlán szereplő vállalkozást kell megkeresnie.
A panasz benyújtása történhet személyesen, telefonon, postai úton vagy elektronikus levelezés formájában.
A személyesen előadott panaszt megpróbáljuk azonnal orvosolni, de ha ez nem lehetséges, vagy a panaszt egyéb úton adta be akkor arról a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény előírásait alkalmazzuk, és arról jegyzőkönyvet veszünk fel. A jegyzőkönyv felvétele után legkésőbb 30 napon belül írásban értesítjük a kivizsgálás eredményéről.
Amennyiben válaszunkat nem fogadja el, abban az esetben jogában ál lakóhelye szerinti megyei Ipar Kamara mellett működő békéltető testülethez fordulni.
A békéltető testületek pontos elérhetőségei az alábbi linkre kattintva megtekinthetőek.
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579
A webáruházban szereplő képek több esetben csak illusztrációk, azaz nem a konkrét termékről készülnek, azonban paramétereiben azonos vele (mérete, felfogatása, alakja stb.)
A megrendelésre az adott megrendelés időpontjában érvényes Általános Szerződési Feltételek vonatkoznak.
Amennyiben a vevő a házhozszállítással kért terméket a futárszolgálattól nem veszi át - elállási szándékát előzőleg semmilyen formában nem jelezte - úgy újbóli kézbesítésre csak előreutalásos fizetési móddal van lehetőség.
Eladó a Vevő megrendelésének megérkezését a Vevő felé elektronikus úton visszaigazolja. A megrendelés Vevő által történő végleges elküldése és a megrendelés megérkezésének visszaigazolása még nem minősül szerződéskötésnek. Amennyiben e visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül a Vevőhöz nem érkezik meg, a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Eladó akkor fogadja el a megrendelést, ha Vevő a megrendeléshez szükséges valamennyi információt helyesen Eladó rendelkezésére bocsátotta a regisztráció során vagy a megrendelés időpontjában. A hibás adatokból eredő téves teljesítésből eredő károkért Eladó felelősséget nem vállal, az ebből eredő költségeket a Vevő viseli, illetve köteles megtéríteni Eladó részére.
Vételár
A vételár mindig a kiválasztott áru vagy szolgáltatás mellett feltüntetett ár. A webáruházban feltüntetett árak az általános forgalmi adót tartalmazzák. Amennyiben a terméket, illetve szolgáltatást egyéb közterhek is terhelik, a feltüntetett árak ezeket is tartalmazzák.
Eladó fenntartja a webáruházban feltüntetett árak változtatásának jogát azzal, hogy a változtatás a webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A változtatás a már megrendelt áruk vételárát nem befolyásolja
A tévedés és elírás jogát fenntartjuk.
Fizetési feltételek
Vevő a járulékos költségekkel növelt teljes vételár kifizetésénél az alábbi fizetési módok közül választhat:

1. Készpénzes fizetés az aru átvételekor, az áru átvételének helyén.
2. Utánvétel
Az elfogadott megrendelés vételára a futárszolgálattal történő szállítást követő átvétel időpontjában a futárszolgálat kézbesítőjének készpénzben fizetendő.
3. Előre utalás
A megrendelt termék (esetleges szállítási költséggel) növelt teljes vételárát bankszámlaszámunkra való megfizetése után átveheti személyesen telephelyeink valamelyikén vagy kérheti futárszolgálattal házhoz szállítva, az ország teljes területén. E fizetési mód a szállítási költséget nem befolyásolja!